Hoogste punt van Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Davy Vercammen - WaarBenJij.nu Hoogste punt van Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Davy Vercammen - WaarBenJij.nu

Hoogste punt van Quito

Door: Davyecuador

Blijf op de hoogte en volg Davy

18 September 2010 | Ecuador, Quito

Een nieuwe week.. terug les in de ochtend... de week doorloopt zijn gewone patroon.. we hebben 2 keer bbq gedaan ( 1 keer een flop, 1 keer een succes)

Vrijdag besloten Janneke en ik de teleferico te nemen. Deze kabelbaan bracht ons tot de top van Ruccu Pichincha, deze is gelegen op 4050.
We zagen dit als een training voor de volgende dag (Cotopaxi)

We hadden super véél geluk, want het was zalig weer.. We konden al de omliggende vulkanen zien.. Na een wandeling van 3 uur boven besloten we naar beneden te wandelen.. We vroegen aan de mensen van de kabelbaan waar het wandelpad naar beneden was... Deze lachten ons uit en vertelde ons dat dit te gevaarlijk was zonder gids.. Kans op fout lopen.. Maar met het excuus: 'alle wegen zullen beneden wel uitkomen' overtuigende we ons zelf en vertrokken we..

Wat een voltreffer was deze afdaling, je ziet de fauna en flora hard veranderen tijdens deze afdaling naar 2905 meter... Halverwege onze afdaling kwamen we een grote hindernis tegen.. KOEIEN.. ze stonden op ons pad en waren niet van zin om zich te verplaatsen voor ons.. Na 10 minuten wachten stonden er nog maar 2 en besloten we het erop te wagen.. Zo'n lieve beestjes, ze keken enkel:)

We vervolgen onze afdaling en komen beneden aan.. Thuis aangekomen bleek de bbq al te branden.. wat een leuke thuiskomer.. De dag nadien gaan we de cotopaxi beklimmen, dit was een mooie training.. Desondanks dat een goede nachtrust zeer belangrijk voor deze klim.. Liet ik me toch weer verleiden om een stapje te zetten in het nachtleven van Quito.. Resultaat : 2 uur slaap en met kleine oogjes op de bus;)

• 28 September 2010 - 21:39

Bart :

ge hebt de plaatselijke carre gevonden zeker ;-)?