Het prachtige Mindo - Reisverslag uit Mindo, Ecuador van Davy Vercammen - WaarBenJij.nu Het prachtige Mindo - Reisverslag uit Mindo, Ecuador van Davy Vercammen - WaarBenJij.nu

Het prachtige Mindo

Door: Davyecuador

Blijf op de hoogte en volg Davy

04 Oktober 2010 | Ecuador, Mindo

Nadat we donderdag met iedereen tapas waren gaan eten (met wijn a volonté + nadien after-party), stonden we 's vrijdag allemaal klaar om naar Mindo te vertrekken.

Mindo is een klein dorpje gelegen op 1200 meter. Vrijdagavond aangekomen besloten we een leuke hostel te zoeken.. en of we die gevonden hebben! Mijn kamer (als je het zo kan noemen) was anderhalve meter breed, en misschien 4 meter lang, een raam had ik niet. Dit hield dus in dat ik eigenlijk buiten sliep met een afdak boven het hoofd.. heerlijk om met de geluiden van vogels, krekels en kabbelend water in slaap te vallen. Frederick en Ester hadden pech met hun kamer, er zat al iemand in hun kamer toen ze aankwamen.. Namelijk een vleermuis...

We besloten Mindo te bekijken en te kijken wat we zoal konden doen in dit prachtige rustige dorpje.. Tijdens een super pizza hadden we ons plan voor komend weekend klaar.

Zaterdag gingen we eerst tubing doen: Dit is met een 7 opblaasbare banden aan elkaar gebonden een 'wilde' 'koude' rivier afdalen.. Dit was héél leuk, enkel jammer dat het water laag stond en dat het niet wilder was..

In de namiddag bezochten we een natuurgebied met allemaal watervallen.. We moesten eerst met een soort bakje aan een kabel een kloof overbruggen voor zo'n 200 meter om vervolgens aan onze wandeling te beginnen. Héél de namiddag hebben we door prachtige natuur gelopen en de watervallen waren indrukwekkend.. 's avonds hebben we spaghetti gemaakt in de buiten keuken om vervolgens met de heerlijke geluiden weer in slaap te vallen. Na een lekker ontbijt ( van dichtbij gevolgd door kolibries) begonnen we aan onze nieuwe dag.

Ieder transport gebeurde hier ook in de laadbak van een pick-up. Gewoon ZALIG..

Zondag stond onze volgende activiteit op het programma: Canopy.. beter bekend als Deadride...
13 Deadrides tussen 2 bergen met daaronder een diepe kloof.. Super gevoel, mooie uitzichten, leuke voormiddag. Nadien bezochten we een vlindertuin, waar reusachtige vlinders leefde. Als je bananenvocht op je vingers doet, komen ze op je vinger zitten om te eten.. Echt indrukwekkend... Doordat de bus naar Quito vol zat moesten we een minibusje zoeken om terug te geraken.. Ecuadoranen zijn zo vriendelijk, mits een kleine vergoeding zijn we allemaal comfortabel thuis geraakt.