Weekendje Otavalo - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Davy Vercammen - WaarBenJij.nu Weekendje Otavalo - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Davy Vercammen - WaarBenJij.nu

Weekendje Otavalo

Door: Davyecuador

Blijf op de hoogte en volg Davy

18 September 2010 | Ecuador, Otavalo

Vrijdagavond rond 17 trokken we de deur van ons studentenhuis toe en vertrokken we richting Otavalo.

Dit weekend zou in Otavalo allerlei festiviteiten zijn. Altijd leuk om dit eens mee te maken. Otavalo is een kleine stad, die gekend is om zijn grote markt op zaterdag, waar de lokale bevolking zijn koopwaar ter beschikking stelt.

We komen 's nachts aan in otavalo en de festiviteiten zijn bezig.. Heerlijk om in deze sfeer rond te lopen. We vinden onze hostel, droppen onze spullen en gaan terug naar het stadsplein. Daar passeerde een stoet met muziek, dans, gezang en véél kleur.. Het marktplein stond vol met kraampjes waar je lekker eten kon kopen.. Desondanks alle waarschuwingen was de verleiding te groot en kocht ik een bakje.. Er zat in : "vlees" rijst, ei, groentjes, noedels, aardappel... Ik nam 1 hap en ik stikte al: stukje vlees verkeerde keelgat in... (het was héél lekker en niet ziek geweest)

Vervolgens kruipen we in een bar en ontdekken we de tequila.

Volgende dag begint de markt al vroeg en wij zijn van de partij.. Héél de dag lopen we te genieten op de markt.. de mooie producten, de vriendelijke mensen, de sfeer, de atmosfeer.. alles klopte.. Na een paar aankoopjes kruipen we een restaurantje binnen.. Wat een héééérlijke lasagna was dat:)

's avonds lopen we nog wat rond in het stadje en ontdekken we dat er ergens discotheken zijn.. We proberen onze weg te vinden en lopen door donkere steegjes (met 10 man) we passeren een straat waar overdag een fruit en groenten markt was. De gevulde kraampjes staan er nog.. We vroegen ons af of de producten werkelijk onder het doek lagen.. 1 iemand keek en er werd achter ons gefloten.. Een redelijk duister en schraal figuur, hield een revolver in de lucht.. ( bewaking nemen we aan) we zijn mooi braaf verder gelopen.. en ja de producten lagen eronder.

Zondag besloten we naar Ibara te gaan en daar een laguna te bezoeken.. dit was geen groot succes.. Ibara is alles behalve aangenaam en het meer was ook niet zo mooi.. We besloten om een waterfiets te huren( man da is vermoeiend:)

Nadien iedereen voldoen de bus terug in om te genieten van het mooie landschap van Ecuador