Weekendje Kust - Reisverslag uit Súa, Ecuador van Davy Vercammen - WaarBenJij.nu Weekendje Kust - Reisverslag uit Súa, Ecuador van Davy Vercammen - WaarBenJij.nu

Weekendje Kust

Door: Davyecuador

Blijf op de hoogte en volg Davy

03 September 2010 | Ecuador, Súa

Vrijdagochtend 6.15 stond ik op de bus te wachten richting Atacames.. Ik had niet geslapen en hoopte te slapen op de bus. Jammer genoeg kwam ik bedrogen uit, de bus had geen airco en ook geen ramen om te openen... Mijn vermoeiende sauna bezoek werd verzacht door de prachtige omgeving. Gedurende 8 uur reden we door het prachtige Ecuador; eerst de Andes doorkruisen om vervolgens door het nevelwoud te rijden richting de kust.
Aangekomen aan Atacames bleek dit zeer toeristisch te zijn en besloten we naar een een kleiner dorpje beetje verder te gaan. We kozen voor Sua.. Daar aangekomen zochten we een hostel en dropte we onze spullen en renden we naar het strand.. Na een heerlijk dutje op het strand werden we verleid om met een bootje de kust te verkennen..

Wat een prachtig zicht vanuit de boot en heb blue-footed boobies van dichtbij gezien..

Na de boottocht de dag afgesloten met aangebrand vlees of tocht niet? Een kleine wandeling bracht ons naar luid gezang.. Dit bleek vanuit een kleine kerk te komen, we werden aangemaand om binnen te komen en mee te doen met hen... Deze mensen waren GEK.. Ze zaten te springen, te huilen, luid in in handen te klappen, op de grond te vallen.. Ik betwijfel of dit wel gezond was voor hen.. In het begin was het moeilijk een lachje te ondrukken, dit had ik toch niet verwachten.. Na de speciale kerkdienst de dag afgesloten met en een héérlijke cocktail aan de zee..

Aangezien je aan de zee niet overdreven véél kan doen besloten we om de dag nadien vroeg te vertrekken. We waren van plan om te wandelen van Sua naar Atacames langs het strand, maar dit werd ons afgeraden door 2 ecuadoriaanse vrouwen wegens te onveilig, dan maar de bus..

Aangekomen in Atacames bleek dat de bussen vol zaten richting Quito.. een minibusje gezocht richting Esmeraldas en daar uiteindelijk een bus gezocht..

Na een 4 uur in de bus, besloten we plan B uit te voeren, namelijk uit te stappen in een klein dorpje en daar wat rond te hangen..

Wat een schot in de roos, het was een klein dorpje (waarvan ik de naam niet weet) daar wat rondgehangen en rondgekeken en lekker gegeten.. Na 2 uur een bus gezocht richting Santo Domingo.. Daar een nieuwe bus gezocht richting Quito..

Aangekomen in het Hostel bleek dat er véél nieuwe mensen aangekomen waren (allemaal duitsters)

Het was een zeer aangename kennis making met het echte Ecuador en ik kijk er naar uit om door de Andes te trekken..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Súa

Vrijwilligerswerk met Activity International

Recente Reisverslagen:

22 Oktober 2010

Banos

07 Oktober 2010

Villa Ticca

07 Oktober 2010

Pinchincha, De sequel

07 Oktober 2010

Een rustige dagje op het project

04 Oktober 2010

Het prachtige Mindo
Davy

Welkom op mijn reisverslag van mijn trip door Ecuador. Komende 9 weken zullen jullie me hier kunnen volgen door Ecuador. Op regelmatige basis zullen jullie een teken van leven van mij opvangen en zien welke gekke avonturen ik nu weer meegemaakt heb.. Véél leesplezier en tot 25 oktober!

Actief sinds 17 Aug. 2010
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 12863

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2010 - 25 Oktober 2010

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: