Spaanse lessen + Mitas del Mundo - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Davy Vercammen - WaarBenJij.nu Spaanse lessen + Mitas del Mundo - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Davy Vercammen - WaarBenJij.nu

Spaanse lessen + Mitas del Mundo

Door: Davyecuador

Blijf op de hoogte en volg Davy

26 Augustus 2010 | Ecuador, Quito

Back to school...

Aangekomen op de school (vlak naast de deur) maak ik kennis met mijn persoonlijke professor en krijg ik individueel Spaanse les. Dit heeft zijn voordelen omdat dit erg effectief en efficiënt is, echter ook héél vermoeiend om héél de tijd opper geconcentreerd te blijven. Naarmate dat de lessen vorderen voel je de Spaanse kennis groeien.. Enig minpuntje is het huiswerk waar'k geen rekening met gehouden had..

Op de school leer'k nog 2 duitse meisjes kennen (Toni & Hannah). Met hen trok ik dinsdag de oude stad in om een er uitgebreid rond te kijken en de locale sfeer op te snuiven. Héél het oude gedeelte staat vol met mooie gebouwen, aan iedere hoek staan Ecuadoranen van alles te verkopen.. De armoede is in dit stadsdeel ook schrijnend, kinderen van misschien 5 jaar die schoenen moeten poetsen, zonder enige toekomst..

De dag nadien trekken we na de les naar Mitas del Mundo, na een hectische busrit komen we aan op de plaats waar de evenaar loopt. Op deze plek is een museum gebouwd, welke zeer aangenaam en leuk was. Zo werd er meer verteld over de authentieke stammen die leven in de jungle en hun gewoontes.

Nadien werd aan de hand van een aantal praktische 'spelletjes' de kracht van de evenaar aangetoond. Zo is het mogelijk op een ei recht op een spijker te zetten, door de gelijke aantrekkingskracht van beide polen valt deze niet om. Ook het water dat je hier doorspoelt loopt recht naar beneden en draait niet naar links (of was het nu rechts) zoals bij ons.

Het was fijn Quito te verlaten en de prachtige natuur en bergen van Ecuador te kunnen zien.. Ik kijk uit naar de dagen dat ik in deze bergen kan intrekken en hier uitstappen kan doen. Maar vooraleer het zover is moet ik eerst aanpassen aan de hoogte.. Het hoogte verschil is lichamelijk zwaar wanneer je de kleinste inspanning doet.

De dag wordt afgesloten met mijn eerste zwaar feestje in Mariscal.. De ochtend nadien stond ik met kleine oogjes op...

  • 31 Augustus 2010 - 22:33

    Bart Emma En Ellen:

    hoi davy,

    ik ben blij te lezen dat alles goed verloopt ginder. zo beleven we hier toch een beetje jou reis ook. de foto's zijn wel de max. zie al uit naar de volgende. ma als ik je verslagen lees valt me wel op dat het weeral allemaal vrouwen zijt , ge hebt het weeral getroffen ;-) hahaha. hier gaat alles goed met ons. emma is aant oefenen voor het wk kruipen voor baby's, zit op schema!!! en kv heeft dit weekend zijn eerste punten verloren 0-0 tegen stvv, ma we staan nog altijd 2de met 13op 15!!! dus forza kvvv!!!!!! de leute ginder en tot hoors eh!! dikke knuffel van emma aan nonkel davy

  • 01 September 2010 - 17:38

    Dana:

    De foto's zien er wel cool uit! Hoop da ge een eve goeie reis beleefd als ik gehad heb in Thailand! Super dat ge zoiets wilt doen en meemaken ;-) Cu soon!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Vrijwilligerswerk met Activity International

Recente Reisverslagen:

22 Oktober 2010

Banos

07 Oktober 2010

Villa Ticca

07 Oktober 2010

Pinchincha, De sequel

07 Oktober 2010

Een rustige dagje op het project

04 Oktober 2010

Het prachtige Mindo
Davy

Welkom op mijn reisverslag van mijn trip door Ecuador. Komende 9 weken zullen jullie me hier kunnen volgen door Ecuador. Op regelmatige basis zullen jullie een teken van leven van mij opvangen en zien welke gekke avonturen ik nu weer meegemaakt heb.. Véél leesplezier en tot 25 oktober!

Actief sinds 17 Aug. 2010
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 12866

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2010 - 25 Oktober 2010

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: